Çocuklar İçin Kod Saati!
Code.org’un tüm dünyada sürdürdüğü, Microsoft’un ise başından bu yana destek verdiği Kod Saati uygulaması, bu yıl da çocukları yazılımla tanıştırdı. Hem de milyonlarca çocuğun severek oynadığı Minecraft oyunu aracılığıyla. Microsoft ve Code.org ekibi bu yılın etkinliğine Minecraft’ı taşıyarak kodun küçük devlerini yazılım dünyasıyla buluşturdu.
Bilgisayar Bilimi Eğitimi Haftası’ndan haberiniz var mı? Bilgisayar bilimlerine küresel katılımı artırmak üzere çeşitli organizasyonlarla tüm dünyada 7-13 Aralık arası gerçekleşen Kod Saati İnsiyatifi’nin üçüncüsünde, çocuklar, 13 Aralık Pazar günü Microsoft Türkiye binasında buluşarak Minecraft Kod Saati eğitimine katıldı.
Tüketici değil üretici nesiller için
Bilgisayar alanında tüketici değil üretici bir neslin yetişmesine destek olan Microsof Türkiye, bu yıl çocukların severek oynadığı Minecraft oyununu yazılım dünyasına açılan bir pencere haline getirdi. Çocuklar ve her yaştan bilgisayar bilimine ilgi duyan bireyler,www.code.org/mc adresinde eğlenceli ve popüler Minecraft ortamında basit kodlamayla tanışıyor. Minecraft oyun tasarımcılarının Code.org ile birlikte oluşturduğu programda, Minecraft’tan Steve ve Alex’in yanı sıra Minecraft’tan esinlenilmiş dünyada 100 milyondan fazla oyuncuya tanıdık gelecek zorluklar yer alıyor.
Altı ve üzeri yaşlar için tasarlanan Minecraft eğitim programı, oyuncuları basit kodlama becerileriyle tanıştırıyor. Oyuncular, iki boyutlu Minecraft dünyasında blokları birleştirerek tüm eylemler tamamlıyor ve bilgisayar kodu yaratarak seyir halinde bulunuyor; madencilik yapmaları, yetenek kazanmaları ve keşfetmeleri cesaretlendiriliyor.
Kod Saati’ne bugüne kadar, ABD okullarındaki her üç öğrenciden biri de dâhil olmak üzere, dünya çapında 180 ülkede ve 40 dilde, 100 milyondan fazla öğrenci katıldı. Bu yıl ise Code.org ve Küresel Kod Saati desteğiyle Microsoft, dünyada 50’den fazla ülkede, binlerce Kod Saati etkinliğine önderlik etti. Etkinlikler Microsoft mağazalarında, ofislerinde, inovasyon merkezlerinde ve Microsoft’un kar gözetmeyen YouthSpark partnerlerinde ve okullarında gerçekleşti. Bu etkinlikler, 7.000 Microsoft Öğrenci Partneri, En Değerli Profesyoneller (MVP’ler) ve gönüllü çalışanlar liderliğinde yürütüldü.
Hedef yazılım ekosistemini geliştirmek
Microsoft Türkiye’nin çok yönlü faaliyetlerle Türkiye’de yazılım ekosistemini geliştirmeyi amaçladığını belirten Pazarlama Yöneticisi Behice Funda, yazılım eğitimini sürekli ve güncel hale getirmek üzere Microsoft’un www.acikakademi.com adresinin ücretsiz olarak bu alandaki tüm kişi ve kuruluşlara açık olduğunu belirtti.
Yazılım Geliştirme Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Cavit Yantaç ise “Bilişim, tüm dünyada şu anda ekonomik büyümenin ve sosyal gelişmenin öncüsü konumunda. Gençlerimizin ve ülkemizin bu treni kaçırmaması çok önemli. Biz Microsoft olarak bu alana çok ciddi bir destek veriyoruz. Girişimciler, mobil uygulamalar yazanlar, eğitim almak isteyenler için farklı platformlarımız mevcut ve şimdi buna Microsoft’un bir yatırımı olan online bilişim eğitimi sitesi www.acikakademi.com adresini Microsoft’un dışındaki yazılımların eğitimine de açtık. Örneğin en popüler oyun yazılımlarından biri olan Unity’yi artık online olarak bu site üzerinden öğrenmek mümkün” dedi.
Kaynak: http://blog.microsoft.com.tr/?p=33621
- Microsoft Translator ile Dil Bariyerini Artık Dert Etmeyin… - 16 Nisan 2020
- Artan Ekran Süresi ve Çocukları Bekleyen Tehlikeler. - 04 Nisan 2020
- Zoom Breakout Rooms ile Akran Öğrenmesi/Grup Çalışması - 04 Nisan 2020